Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:43:07+01:00
Obwód koła = 2 * 'pi' * r

Pole wycinka = alfa /360 * 'pi' *r^2

2'pi'r = 10 'pi'
r = 5

Pole wycinka:

216/360 * pi * 5^2
(216 * 25) / 360 * pi
5400 / 360 * pi
Pole wycinka = 15 pi
12 4 12
2009-11-15T18:44:10+01:00
Obwod kola jest rowny O=2Pir, u nas mamy
10Pi=2Pi r skad r=10Pi/2Pi=5

r=5

pole wycinka jest rowne P=216/360 razy Pi r²
P=0,6 Pi 5²=15 Pi=47,1 bo Pi=3,14

pole wycinka jest rowne 15 Pi, czyli 47,1
5 3 5