Odpowiedzi

2009-11-15T18:40:25+01:00
Odcinek na mapie ma 4 mm a w rzeczywistości 240 km. w jakiej skali sporządzo mape ?
prosze o pomoc :**


1mm = 60 km
1 cm = 600 km
600 * 100 = 60000
60000 * 1000 = 60000000

1: 60000000
2 3 2
2009-11-15T18:41:49+01:00
4mm-na mapie
240km-w rzeczywistości
4mm=0,4cm=0,004m=0,000004km

240:0,000004=60000000

Odp. Mapę sporządzono w skali 1:60000000.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:44:24+01:00
Zamieniamy mm na cm czyli 4 mm= 0,4cm

Skala jest to ilość cm na mapie do ilości cm odpowiadającym jej w terenie, czyli nic innego jak po lewo napisać ilość cm na mapie a po prawo odpowiadającej jej w terenie (przy czym km zamieniamy na cm)

0,4cm:24000000cm/ 0,4cm

1:60000000

Mam nadzieję że to rozwiało Twoje wątpliwości :)
1 3 1