Odpowiedzi

2009-11-15T18:40:11+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:42:32+01:00
' ----- stopnie
360'-----------100%
216' ----------- x
x=21600/360
x = 60%
60% ------------10π
100%------------x
x = 1000/60=100/6π=16 2/3π --Ob.

2πr = 16 2/3π
r = 16 2/3 π/2π= 16 2/3/π
πr² = (16 2/3) /π² x π
pi się skraca
πr² = 10000/36/π -----pole całego koła
100% ---------10000/36/π
60 %--------------x
x = 10000/36/π x 60/100
x = 600000/36/π/100
x= 6000/36/π = 166 24/36/π = 166 2/3/π ---------pole wycinka koła