Jeżeli Neron kojarzy się z podpaleniem Rzymu i prześladowaniem pierwszych chreścijan to:
król Salomon kojarzy się z.........................
faraon Ramzes XIII kojarzy się z ................................
Jeżeli trożytna Grecja kojarzy się z Akropolem i świątynią Ateny Dziewicy, to:
starożytny Rzym kojarzy się z .......................................................
starożytny Egipt kojarzy się z........................................................
starożytna Mezopotamia kojarzy się z..............................................
Jeżeli starożytni Babilończycy wynaleźli pismo klinowe to:
Egipcjanie wynaleźli...........................................
Fenicjanie wynaleźli...........................................
Jeżeli starożytny Rzym kojarzy się z stworzeniem kodeksu prawa zw. Prawem XII Tablic to
staożytna Mezopotamia kojarzy się z................................................
starożytny Izrael kojarzy się z.....................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:42:28+01:00
*Król Salomon kojarzy się z sprawiedliwym i mądrym wyrokiem. Podczas jego rządów, doszło do kłótni dwóch matek o dziecko. I jedna i druga uważała, że rzeczone dziecko jest jej. Król Salomon postanowił rozciąć dziecko na pół i każdej z kobiet dać po pół dziecka. Domniemana matka zgodziła się na to. Natomiast prawdziwa gotowa była zrzec się praw do dziecka, by go uratować.

*Faraon Ramzes XIII kojarzy się z powieścią Bolesława Prusa o tym samym tytule. Ramzes XIII, był postacią fikcyjną i w historii nie było faraona o tym imieniu. (Rod Ramzesów, skończył się na Ramzesie XI).

*Aleksander Wielki kojarzy się z wielkim wodzem i wspaniałym królem. Aleksander był władcą Macedonii, był znany z tego, że podbił prawie całą Azję (Mezopotamię, Persję, Indie, wkroczył do Egiptu i ogłosił się faraonem).

*Starożytny Rzym kojarzy się z Panteonem. Panteon była to świątynia wszystkich Bogów w Rzymie.

*Starożytny Egipt kojarzy się z monumentalnymi piramidami. Piramidy były tak naprawdę grobowcami władców Egiptu, powstawały przez kilkanaście lat i pochłaniały tysiące istnień ludzkich.

*Starożytna Mezopotamia kojarzy się z Wiszącymi ogrodami Semiramidy. Były one darem króla dla swojej żony. Zachwycały różnorodnością gatunków i kolorów. Stały się jednym z 7 cudów świata.

*Egipcjanie wynaleźli kalendarz i zegar. To właśnie Egipcjanie jako pierwsi nauczyli się obliczać upływ czasu.

*Fenicjanie wynaleźli pismo alfabetyczne.

*Starożytna Mezopotamia kojarzy się z kodeksem Hammurabiego. Ten król jako jeden z pierwszych spisał i uporządkował prawo. Studenci prawa do tej pory, uczą się tego kodeksu na studiach. Słynne zdanie z tego kodeksu brzmi: "Oko za oko, ząb za ząb".

*Starożytny Izrael kojarzy się z dekalogiem, Mojżesz na górze Synaj dostał w dwóch tablicach spisane prawo Boże, według którego kazał żyć narodowi wybranemu.
2 1 2
2009-11-15T18:47:56+01:00
.....mądrością i rozkwitem państwa izraelskiego
.....reformacją religijną i polityczną Egiptu
.....Koloseum i Panteonem
.....Piramidami i Sfinksem
......Wiszącymi ogrodami
......hieroglify
......cyfry arabskie
......Kodeksem Hammurabiego
......Dekalogiem