Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:45:39+01:00
Skutki wojen perskich miały rzutować na wizerunku całej Grecji. Całkowitemu przeobrażeniu uległo wyobrażenie Greków o otaczającym ich świecie barbarzyńców. Kultura grecka zaczęła nabierać cech ksenofobicznych. Za sprawą sukcesów w wojnach z Persami uwierzono też, że polis jest najlepszą z możliwych formą państwa.
2009-11-15T18:46:34+01:00
Klęska spartan pod termopilami ,która jest znana do dzisiaj a spartanie przeszli do legendy jeśli chodzi o wytrałość i poświęcenie.
2009-11-15T18:52:37+01:00
1. Zjednoczenie greków
2. Potęga Persów ulega zagładzie.
3. Wzrost znaczenia Aten i Sparty.
4. Upadek autorytetu szacha.
5. Wyprawa A.Wielkiego 334 r.

Mam nadzieję, że tyle wystarczy :)