Odpowiedzi

2009-11-15T18:56:25+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

0,1x+0,15y=65 /*10
0,15x+0,1y=60 /*10

x+1,5y=650 => x=650-1,5y
1,5x+y=600

1,5(650-1,5y)+y=600
975-2,25y=600
2,25y=975-600
2,25y=375 /:2,25
y=166,(6)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:00:28+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba
1)0,1x + 0,15y = 65 /*100
2)0,15x + 0,1y = 60 /*100
1) 10x + 15y = 6500 /:5
2) 15x+ 10y = 6000 /:(-5)
1) 2x + 3y = 1300
2)-3x - 2y = -1200
dodajemy dwa rownania jak w dodawaniu w slupku:
-x+y =100 /+x
y = 100+x
podstawiamy do wybranego dzialania:
2x + 3(100+x) = 1300
2x + 300 +3x = 1300 /-300
5x = 1000 /:5
x = 200 --> pierwsza liczba
aby obliczyc druga liczbe musimy za x wstawic do dowolnego rownania 200
2*200 +3y = 1300
400 +3y = 1300 /-400
3y = 900 /: 3
y = 300 -->druga liczba
2 2 2