Odpowiedzi

2009-11-15T18:53:10+01:00
Dramat Satyrowy - w starozytnej gracji byl odmiana komedii.

Arystofanes byl najwybitniejszym tworca Komedii.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:54:23+01:00
Komedie pisał Arystofanes
Pozostali związani są z tragedią;
Tespis wprowadził jednego aktora,który prowadził dialog z chórem
Ajschylos wprowadził dwóch aktorów, którzy prowadzili dialogi między sobą
Sofokles wprowadził trzech aktorów, psychikę postaci i postacie kobiece grane przez mężczyzn
Eurypides był głównym reformatorem tragedii greckiej,gdyż wprowadził tricki sceniczne i ograniczył rolę chóru
-dramat satyrowy jest odmianą komedii antycznej,gdzie aktorzy byli przebrani za satyrów-bożków z orszaku Dionizosa
4 4 4