Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T18:54:49+01:00
Ob = 4*(Pi)
Ob = 2 * r * (Pi) , gdzie r - promień koła
4*(Pi) = 2 * r * (Pi) /:(Pi)
4 = 2 * r
-2 * r = - 4 /:(-2)
r = 2 cm

P=(Pi) *( r ^ 2 )
(^2 - "do potęgi drugiej")
P=(Pi) * (2 ^ 2 ) = (Pi) * 4 = 4(Pi) cm^2 (centymetrów kwadratowych)
2009-11-15T18:57:19+01:00
Ob= 2π r
4π= 2π r
r= 2
Po= π r²
r= 2
Po=π 2²
Po= 4π cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T18:57:50+01:00
Wzór:
P=pi*r^2
l=2pi*r
Dane:
l=4pi cm
pi=3,14cm
Szukane:
P=?
Rozwiązanie:
4pi=2pi*r
r=4pi:2pi
r=2
P=pi*2^2
P=4pi
P=4*3,14
P=12,56cm^2
Odp. Pole koła wynosi 12,56 cm^2