Ten kto mi rozwiąze te zadania dostanie punkty i jak najszybciej dam naj....
GRANIASTOSŁUPY – KLASA VI
GRUPa 1
Uzupełnij zdania:
a) Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma w podstawie ........................................................................
b) Prostopadłościan ma ściany boczne w kształcie...................................................................................
c) Sześcian jest ........................................ o równych ..............................................................................
d) Krawędź boczna jest w graniastosłupie ...............................................................................................
e) Pp – pole ............................. Pc - ..............................................................................................
f) Pole powierzchni bocznej, to ...............................................................................................................
g) Dokończ wzór: Pc = ............................................................................................................................
h) Gdy dane są długości przekątnych rombu, jego pole liczymy według wzoru: ...................................

Zadanie 3. 3 pkt
Oblicz pole powierzchni całkowitej sześcianu o krawędzi 11 dm.
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Zadanie 4. 3 pkt
Jedna krawędź graniastosłupa prawidłowego trójkątnego ma 7 cm, a druga 1 dm. Oblicz pole powierzchni bocznej takiego graniastosłupa.
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................





2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T19:05:56+01:00
A) Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma w podstawie TRÓJKĄT RÓWNOBOCZNY
b) Prostopadłościan ma ściany boczne w kształcie PROSTOKĄTÓW
d) Krawędź boczna jest w graniastosłupie WYSOKOŚCIĄ W TYM GRANIASTOSŁUPIE (TYLKO PRAWIDŁOWYM)
e) Pp – pole PODSTAWY Pc - POLE POWIERZCHNI CAŁKOWITEJ
f) Pole powierzchni bocznej, to POLE WSZYSTKICH PROSTOKĄTÓW W POWIERZCHNI BOCZNEJ GRANIASTOSŁUPÓW PRAWIDŁOWYCH
g) Dokończ wzór: Pc = 2 * Pp + Pb (DWA RAZY POLE PODSTAWY + POLE POWIERZCHNI BOCZNEJ)
h) Gdy dane są długości przekątnych rombu, jego pole liczymy według wzoru: P = (e*f)/2 lub P=(d1+d2)/2 gdzie e, f - przekątne rombu , d1, d2 - przekątne rombu (zależy jakie symbole wprowadził ci nauczyciel)

Zadanie 3. 3 pkt
Sześcian składa się z sześciu kwadratów o tym samym polu więc najpierw liczymy pole jednej ściany
P=11 dm * 11 dm = 121 dm^2 (decymetrów kwadratowych)
Teraz liczymy pole całkowite
Pc=6*P=6*121=726 dm^2 (decymetrów kwadratowych)

Zadanie 4. 3 pkt
Zatem w powierzchni bocznej mamy trzy prostokąty o wymiarach 1 dm x 7 cm, zamieniamy najpierw decymetry na centymetry i mamy 10 cm x 7 cm, więc
Pb=3*(7*10)=3*70=210 cm^2 (centymetrów kwadratowych)
2009-11-15T19:11:39+01:00
2.
a)trójkąt
b)prostokąta
c)wielokątem foremnym o 6 bokach w ksztalcie identycznych kwadratów
d)
e)pp-pole podstawy pc-pole całkowite
f)pole powierzchni bocznej to suma pól wszystkich ścian bocznych
g)pc=2pp+pb
h)jedna druga d*e
3.
pc=6*11do kwadratu=6*121=726dm kwadratowych
4.
(0,7dm*1dm)*3=2,1dm do kwadratu