To jest zadanie w formie tabeli z ćwiczeń od historii.
Treść zadania: Uzupełnij tabelę, wpisując informacje na temat poszczególnych okresów życia obywateli Sparty.
________________________________________________________
Wiek ............| Czym zajmowali się Spartanie w kolejnych
...................| etapach życia?
________________________________________________________
1. 7 rok życia | ....................................................
2. 12 rok życia | ....................................................
3. 20 rok życia | ....................................................
4. 30 rok życia | ....................................................
5. 60 rok życia | ....................................................

3

Odpowiedzi

2009-11-15T19:08:01+01:00
A więc tak:

7 rok życia-chłopców wychowywano bardzo surowo ( kąpano je w zimnej wodzie aby byli zdrowi i silni)
12 rok życia-chłopcy trafiali do koszar gdzie uczyli się władania mieczem
20 rok życia-mężczyźni potrafili dobrze walczyć ( brali udział w owjnie)
30 rok życia- opuszczali koszary ale niekiedy gdy była wojna mogli ich wezwać do wojska
60 rok życia-mężczyźni zajmowali sie pracami politycznymi
Mam nadzieje że pomogłem. o samo napisałem na lekcji historii.
Jeśli posiadasz książkę ,,Śladami przeszłości'' to otwórz na tym temacie i tam jest dobrze wyjasnione.
26 4 26
2009-11-15T19:23:35+01:00
Do 7 roku pod opieka matki od 7-12 państwo przejmowało rolę wychowania dziecka.Chłopcy byli w barakach całe dni dziewczynki wracały o matek na noc
Chłopcy po od 18 do 20 roku życia przechodzili do efebii wojskowych do ćwiczeń fizycznych dochodziła w efebiach nauka wiedzy z zakresu wojskowości.
potem następowała 10 letnia służba wojskowa czyli do 30 lat
po 60 roku mozna było zostac politykiem

masz mniej wiecej opisane ;p torche pomieszałem ale dziwne troche zadanie ;p powinno byc np do 7 roku zycia albo po 12 roku zycia a nie tak aby rok i tyle
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:41:21+01:00
7 rok życia - chłopcy rozpoczynali wychowanie państwowe
12 rok życia- chłopcy trafiali do koszar. Pod okiem opiekunów uczestniczyli wówczas w szkoleniu wojskowym
20 rok życia - Ci spartanie rozpoczynali służbę wojskową trwającą 10 lat.
30 rok życia - opuszczali koszary i mogli przebywać z rodzina i dziećmi. Mogli zostać również powołani do wojska. Po powrocie do domu otrzymywali od państwa ziemie i otrzymywali prawa polityczne
60 rok życia - nie zostawali powoływani do wojska. Najznamienitsi byli wybierani do geruzji - czyli rady starszych. Odgrywali wtedy ważna rolę
38 4 38