Odpowiedzi

2009-11-15T19:31:14+01:00
Z energii:

½mV₀² = mgh
h=V₀² / 2g

½mV₁²=mg * ½h
V₁² = g * V₀² / 2g
V₁ = V₀ / √2

V₁ = 11,31 [m/s]
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:52:36+01:00
Witam:)
najpierw z zasady zachowania masy i energii obliczamy Hmax(wysokosc maksymalna) czyli
Ep=Ek
mgh=mv2/2
Hmax=v2/2g i pozdstawiamy Hmax=256/2*9,81=13,05m
nastepnie dzielimy hmax przez 2 bo polowa najwiekszego wzniesienia(max) czyli bedzie hmax/2=6,52m

6,52m=v2/19,62
v2=127,9924
v=pierwiastek z 127,9924 =11,31 m/s
14 3 14