Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:18:31+01:00
Korzystam z twierdzenia Pitagorasa
a- bok kwadatu
d dslugosc przekatnej

d²=a²+a²
d²=2a²
d=√2 a
d=√2 √18=√36=6

przekatna jest rowna 6 cm
2009-11-15T19:20:26+01:00
2009-11-15T19:20:33+01:00
Wzór na przekątną w kwadracie to:
d = a√2
gdzie:
d - dl. przekątnej
a - dl. boku

Wiedzą to podstawiamy do wzoru zamiast "a" √18

d = √18 * √2 = √18 * 2 = √36 = 6

Odp. Przekątna tego kwadratu wynosi 6 cm