Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:31:12+01:00
150cm^3*1,09g/cm^3=163,5g

100g-8g
163,5g-x
x=(163,5*8):100
x=13,08g
Odp.W 150cm^3 będzie znajdowało się 13,08 gram substancji.
Pozdrawiam,
Piotrek :D
1 5 1
2009-11-15T19:41:59+01:00
Witam:)

ze wzoru d=m/v obliczamy m=d*v=150*1,09=163,5 g=m roztworu

nastepnie z cp=ms*100%/mroz i obliczamy ms=cp*mroz/100%=13,08 g=masa substancji :)

pozdrawiam
2009-11-15T20:01:32+01:00
1,09g -- 1cm3
x -- 150cm3
x= 163,5g roztworu

8g -- 100g
x -- 163,5g
x=13,08g
odp.150cm3 zawiera 13,08g substancji.
1 5 1