Odpowiedzi

2009-11-15T19:26:28+01:00
Różnice:
-stroje (w starożytności wystepowali nago)
-inny obyczaj obchodzenia
-kobiety były wtedy nie dopuszczane do udziału w zawodach a teraz tak
-kobiety zamożne były wtedy nie dopuszczane na widownię a teraz tak
-liczyło się tylko 1 miejsce a teraz pierwsze 3
-inna nagroda otrzymywana za zwycięstwo
- inny czas trwania igrzysk
-inne przygotowywania
-inne dyscypliny
-inne zasady


dobrze jest ;) wg. książki robiłam ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:32:41+01:00
Igrzyska greckie Igrzyska współczesne

1.Zawsze były organizowane w jednej miejscowości. 1. Są organizowane na całym świecie.

2.Było około 12 dyscyplin. 2. Jest ponad 260 dyscyplin.
3.Zwycięscy otrzymywali sławę i wieniec oliwny. 3. Zwycięscy otrzymują medale
4.Brali udział tylko mężczyźni. 4. Biorą udział kobiety i mężczyźni.
5.Zawodnicy ćwiczyli nago. 5. Zawodnicy ćwiczą w strojach sportowych.
6.W zawodach brali udział zawodnicy z prowincji 6. W zawodach biorą udział zawodnicy z całego
Greckiej. świata.
7. Zawody były organizowane na cześć boga Zeusa . 7. Zawody są organizowane dla rozrywki oraz
8. Igrzyska trwały pięć dni. 8. Igrzyska trwają 14 dni.
9. Stadiony zajmowały małą powszechnie. 9. Stadiony zajmują bardzo dużą powierzchnie.
10. Brak jakiegokolwiek oświetlenia. 10. Stadiony są oświetlone bardzo dużą ilością światel
2 3 2