Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:29:47+01:00
1. Dane:
mr = 500g Cp = 1%
Szukane ms1= ? ms2=?
Wzór ms = cp x mr / 100%

ms1 = 1% x 500g / 100% = 5 g - chlorek mg
ms2 = 500g - 5g = 495 g = 495 cm3 - woda
5 4 5
2009-11-15T19:39:10+01:00
Dane:
mr=500g
Cp=1%
d=1g/cm3
Szukane:
V=?
ms=?
d=m/V /x V
d x V= m /:d
V= m/d
V= 500g/1g/cm3 = 500cm3

Cp= ms/mr x 100% /x mr
Cp x mr= ms x 100% /:100%
Cp x mr/100% = ms
ms= 1% x 500g/100% = 5g
Vw= 500g - 5g = 495g(495cm3)
Odp:Należy przygotować 5g chlorku magnezu i 495cm3 wody.

1 5 1