Dwaj sklepiarze, panowie A i B, kupują jabłka u tego samego hurtownika. W sklepie pana A cena detaliczna jest o 25 % wyższa od hurtowe, a w sklepie pana B o 30% wyższa od hurtowej. Pan A sprzedał 160 kg jabłek, a pan B - 120 kg. Któr y z nich wiecej zyskał na sprzedarzy jabłek? O ile procent?

Prosze o szybką odp.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T19:35:41+01:00
160 jabłek ---> 125%
120 jabłek ---> 130%

160-->125
x ---> 100

x=(160×100)÷125= 16000÷125=128

120--->130
x ---> 100

x= (120×100)÷130 = 12000÷130=98

0,25×128 =32
0,3*98= 30

pan B zyskał więcej
1 1 1
2009-11-15T19:39:54+01:00
160 jabłek-->125%
120 jabłek-->130%

160-->125
x--100
x=(160*100):125=16000:125=128

120-->130
x=100
x=(120*100);130=12000:130=98

0,24*128=32
0,3*98=30
pan b zyskała więcej
1 4 1
2009-11-15T19:40:03+01:00
160*25przez100%=40%
120*30przez100%=36%
40%-36%=4%
2 3 2