Proszę o argumenty, tezę i wnioski z jednego z niżej podanych przysłów:


- Nigdy nie będzie szczęśliwy ten, kogo dręczy myśl, że ktoś jest szczęśliwszy od niego, Seneka.

- Nie czyń nic bez rozwagi, lecz tylko według zasady dobrze obmyślanej. Marek Aureliusz

- Ktoś, kto tego, co posiada, nie uważa za największe bogactwo, będzie nieszczęśliwy, nawet gdy posiada cały świat. Epikur.

- Błąd jest przywilejem filozofów, tylko głupcy nie mylą się nigdy. Sokrates.

- Myśleć to co prawdziwe, czuć to co piękne i kochać to co dobre - w tym celu rozumnego życie. Platon.

2

Odpowiedzi

2009-11-15T20:11:42+01:00
Ja wybrałam przysłowie te drugie.

Moim zdaniem te przysłowie znaczy, że zanim coś zrobimy albo powiemy powinniśmy najpierw to bardzo dobrze przemyśleć. Bo możemy kogoś zranić.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:15:57+01:00
- Nigdy nie będzie szczęśliwy ten, kogo dręczy myśl, że ktoś jest szczęśliwszy od niego, Seneka.

teza: Ludzie zazdroszczący szczęścia innym nie mogą być szczęśliwi.

argumenty:
*zazdrość przyćmiewa nasze myśli i nie pozwala myśleć o sobie
*patrząc na szczęście innych z zawiścią stajemy się zgorzkniali
*własne szczęście staje się nie ważne

wnioski:
*jesteśmy dręczeni przez nasze chore myśli
*zazdrość doprowadza do izolowania się od społeczeństwa
*robimy na złość nawet najbliższym i możemy zostać przez niz znienawidzeni
*nie doceniamy własnego szczęścia, nawet go nie zauważamy
9 4 9