Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T19:49:26+01:00
Zakon został utworzony w 1539r. przez Ignacego Loyolę. Ich rola była ogromna, bowiem:
- tworzyli szkoły katolickie
- głosili kazania
- prowadzili działalność na terenach zagrożonych wpływami reformacji
- pełnili funkcje spowiedników i kaznodziejów królewskich
- podejmowali polemiki z duchownymi i uczonymi protestanckimi ( w imieniu papiestwa )
1 5 1
2009-11-15T19:55:57+01:00
Jezuici zakładali szkoły katolickie, o bardzo wysokim poziomie nauki. Wtedy protestanci przechodzili na katolicyzm aby ich dzieci miały dobre wykształcenie a, kościół odzyskiwał wiernych. Takie działania nazywamy kontrreformacją.
2 3 2