Odpowiedzi

2009-11-15T19:54:51+01:00
1.Występująch w srodowisku wodnym
4.-Stosuje sie je w kosmetologii
-stosuje sie je w medycynie
-stanowią pożywienie dla niektórych zwierząt wodnych
-powodują zakwit wody
2 3 2
2009-11-15T19:59:26+01:00
Glony najczęściej występują w zbiornikach wodnych, jeziorach,stawach wszystkie glony żyją w wodzie.
Plecha jest to ciało organizmu, które nie ma tkanek i nie jest zróżnicowane na korzeń łodygę i liście.
Znaczenie glonów:
-produkują materię organiczną.
-są pokarmem dla drobnych roślinożernych zwierząt.
-wzbogacają zbiorniki wodne w tlen.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:00:04+01:00
1. Glony najczęściej występują w zbiornikach wodnych, jeziorach,stawach wszystkie glony żyją w wodzie.

2.
Odżywianie -samożywne (autotroficzne)
Rozmnażanie- podział komórki, fragmentacja plechy, płciowo z udziałem gamet

3. Plecha - glony wielokomórkowe

4. a) stanowią pokarm dla zwierzat i ludzi
b) wzbogacaja zbiorniki wodne w tlen
c)uczęszczają w samooczyszczaniu się wód.
d) wzbogacają wode i glebe w sole mineralne
e) zyjac w symbiozie z grzybami tworza protisty
f) uczestnicza w tworzeniu skorupy ziemskiej
g) stanowia zrodlo witamin i jodu
..... jak chcesz to mam w podreczniku jeszcze 5 przykladow to napisz do mnie wiadomosc to uzupelnie.


licze na naj
3 3 3