Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T19:56:04+01:00
X -cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności
10x+y - I liczba
10y+x - II liczba

10x+y+10y+x=11x+11y=11(x+y)

a, że 11(x+y)/11= x+y, to liczba jest podzielna przez 11
6 4 6
2009-11-15T19:57:21+01:00
Np. 33 a cyfra w odwrotnej kolejności to też 33 więc 33+33=66
a 66 da się podzielić przez 11
9 1 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T19:57:49+01:00
X - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

10x + y - zapis liczby dwucyfrowej
10y + x - zapis liczby utworzonej z tych samych cyfr w odwrotnej kolejności

10x + y + 10y + x = 11x + 11y

11x + 11y = 11(x + y)

11(x+y) --> jest podzielne przez 11
bo
11(x+y)/11 = x+y
11 4 11