Odpowiedzi

2009-11-15T19:54:58+01:00
Ponieweaz w kazdym zacmieniu ksiezyc ma inne polozenie
2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T19:58:01+01:00
Zaćmienie Słońca polega na tym, że księżyc i słońce ustawiają się na krótki czas w jednej linii. Zjawisko jest spowodowane cieniem rzucanym przez księżyc. Ale dlaczego jest spotykane bardzo rzadko? Dlatego iż słońce i księżyc są w ciągłym ruchu, księżyc ma krótszą orbitę wokół Ziemi i w związku z tym szybciej się porusza razem z Ziemią, a słońce stoi w miejscu, dlatego bardzo trudno jest mu się ustawić. Poza tym zaćmienie jest zawsze w innym miejscu.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:05:18+01:00
Ponieważ wszystko zależy od położenia słońca i księżyca i ich ciągłego ruchu.
2 3 2