3. Korzystając z atlasu geograficznego, przyporządkuj podane niŜej
nazwy rzek do zlewisk O. Spokojnego, O. Indyjskiego i O. Arktycznego.
Amu-daria, Amur, Brahmaputra, Eufrat, Ganges, Huang He, Indus,
Indygirka, Jangcy, Jenisej, Kołyma, Lena, Mekong, Ob z Irtyszem,
Saluin, Tarym

2

Odpowiedzi

2009-11-15T20:13:00+01:00
Amu-daria - bezodpywowa
Amur - Spokojny
Brahmaputra - Indyjski
Eufrat - Indyjski
Ganges - Indyjski
Huang He - Spokojny
Indus - Indyjski
Indygirka - Arktyczny
Jangcy - Spokojny
Jenisej - Arktyczny
Kołyma - Arktyczny
Lena - Arktyczny
Mekong - Spokojny
Ob z Irtyszem - Arktyczny
Saluin - Indyjski
Tarym - bezodpywowa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:17:35+01:00
O. Spokojny : Amur, Jangcy , huang He, Mekong
O. Indyjski Brahmaputra Eufrat ganges Indus Saluin
O. Arktyczny lena Ob z Irtyszem Indygirka
Amu -daria wpływa do morza Kaspijskiego
Tarym nie wpływa do zadnego oceany tylko zatrzymuje sie na kotlinie tarymskiej
wszystki rzeki nie wpływaja bezposrednio do tych oceanów tylko poprzez zatoki wpływaja do poszczególnych mórz a te morza łacza sie z danymi oceanami
O to chodziło?