Odpowiedzi

2009-11-15T20:04:20+01:00
A) 15 7/12 - (13 1/6 - 8 5/8 + 3 2/3)=15 7/12-8 5/24=7 3/8
b) 12 3/4 - [4 7/8 - (7 2/3 - 4 5/6)]= 12 3/4-2 1/24=10 17/24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:10:13+01:00
A) 15 7/12 - (13 1/6 - 8 5/8 + 3 2/3)= 180/12-(79/6-69/8+11/3)=180/12-(316/24-207/21+88/24]=180/12-197/24=360/24 - 197/24=163/24=6 19/24

b) 12 3/4 - [4 7/8 - (7 2/3 - 4 5/6)]=51/4-[39/8-(23/3-29/6)]=51/4-[39/8-(46/6-29/6)]=51/4-[39/8-17/6]=306/24-[117/24-68/24]=306/24-49/24=257/24=10 17/24
2009-11-15T21:34:07+01:00
A) 15 14/24 - (13 4/24 - 8 15/24 + 3 16/24) = 7 9/24
b) 2 18/24 - [4 21/24 - 2 4/24] = 2 18/24 - 2 17/24 = 1/24