Odpowiedzi

2009-11-15T20:05:13+01:00
Rycerze Polscy : Zbyszko , Maćko , Jaurand ,
Krzyzaczcy : Lichtenstein
23 2 23
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:10:52+01:00
Polscy
Danusia Jurandówna
Jagienka ze Zgorzelic
Jurand ze Spychowa
Maćko z Bogdańca
Zbyszko z Bogdańca
księżna Anna Danuta
król Władysław Jagiełło
królowa Jadwiga Andegaweńska
Zawisza Czarny
Powała z Taczewa
książę Siemowit IV
wielki książę Witold
Zyndram z Maszkowic
Marcin z Wrocimowic
Anula Sieciechówna
Cztan z Rogowa – zabiegał wraz z Wilkiem z Brzozowej o względy Jagienki ze Zgorzelic, córki Zycha; bił się o nią ze Zbyszkiem z Bogdańca w gospodzie w Krześni; później walczył w bitwie pod Grunwaldem.
Wilk z Brzozowej – zabiegał wraz z Cztanem z Rogowa o względy Jagienki ze Zgorzelic, córki Zycha; bił się o nią ze Zbyszkiem z Bogdańca w gospodzie w Krześni.
Hlawa
Sanderus
Tolima – członek świty Juranda ze Spychowa
Zych ze Zgorzelic –
Skirwoiłło – wódz Żmudzinów
Krzyżaccy
wielki mistrz Ulrich von Jungingen
wielki mistrz Konrad von Jungingen
Fulko de Lorche – rycerz z Lotaryngii. Był gościem zakonu krzyżackiego, krewnym książąt z Brabancji. Przyjaźnił się ze Zbyszkiem z Bogdańca, który uratował go przed turem. Ożenił się z Jagienką z Długolasu. W bitwie pod Grunwaldem walczył po stronie wojsk polsko-litewskich. W wersji filmowej postać tę zagrał Leon Niemczyk.
Rotgier – zakonnik krzyżacki; był ulubieńcem Zygfryda de Löwe, który traktował go jak swojego syna; uknuł wraz z Gotfrytem i Danveldem spisek celem porwania Danusi Jurandówny. Wyzwał Zbyszka z Bogdańca na "Sąd Boży", czyli pojedynek na śmierć i życie, w którym został pokonany.
Zygfryd de Löwe
Kuno von Lichtenstein
42 3 42
2009-11-15T20:24:06+01:00
-Zbyszko z Bogdańca
-Maćko z Bogdańca
-Jurand ze Spychowa
-Zyndram z Maszkowic
Krzyżacy:
-Zygfryd de lowe
-Fulko de Rochle
-Sanderus
-Kondran von Jungigen
-Ulryk von Jungigen
26 3 26