Swobodnie spadające ciało po upływie 1s znajdowało się na wysokości 25m. Z jakiej wysokości ciało zaczęło spadać?. G=10m/s[do kwadratu].
Dodam że zadanie te dotyczy ruchu jednostajnie przyspieszonego lub zmiennego (dokładnie nie wiem). Proszę o szybką odpowiedź, gdyż zadanie potrzebne na jutro, z góry dziękuje ;-)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T20:04:23+01:00
H=gt(do kwadratu)
-------------------- wzóra na wysokość ciała swobodnie spad.
2

h= 10*1 do kwadratu
-----------------------
2

h= 10
-----
2
h= 5m
h= 25+5
h=30m

Odp. Ciało zostało rzucone z wysokości 30m
P.S. dopisz sobie jednostki przy wzorze:)
Pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:05:18+01:00
T=1s
h=25m
g=10 m/s²

S=½ g*t² [m/s² * s²= m]
S = ½ × 10×1² = 5m

25 m + 5 m = 30m
2 5 2
2009-11-15T22:04:36+01:00
Aby rozwiązać zadanie należy skorzystać ze wzorów na ruch przyspieszony.
Dane:
t=1s
h=25m

Szukane:
s=? >>przebyta droga
w=? >>wysokość całkowita

Rozwiązanie:
a=g
s=a*t^2/2
s=10*1^2/2
s=5 m

w=s+h
w=30m

Odp: Ciało zaczęło spadać z wysokości 30m
1 5 1