Odpowiedzi

2009-11-15T20:12:35+01:00
1. Jaką funkcję łodyga pełni u ziemniaka ?
2. Jaką funkcje łodyga pełni u roślin gruboszowatych ?
3. Jaki element ''pomaga'' łodydze przyrastać na grubość?
4. Wymień dwa typy lodyg
5.Wymień warstwy, które znajdują się w łodycze w przekroju poprzecznym ?
6.Czy łodyga stanowi łącznik pomiędzy liścmi i korzeniami ?
7.Jaką częścią pędu jest łodyga?
8.Czy to prawda, że dzieki łodyze roślina trzyma się w pionie?
9.Opisz łodygę zielną.
10.Opisz łodygę zdrewniała
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:39:23+01:00
1.jakie elementy wchodza w sklad pedu?
-kwiat,
-owoc,
-łodyga,
-liść.
2.Jakie fukcje pełni łodyga?
-utrzymuje w odpowiednim położeniu pozostałe cześci pędu
-umożliwia przepływ wody z solami mineralnymi od korzenia do liści,kwiatów i owoców,
-transportuje produkty fotosynztezy z liści do pozostałych czesci rośliny
-niekiedy służy do rozmnażaniac wegetywnego.
3.Jakie są rodzaje łodyg?
-zielne
-zdrewniałe
4.wymień elementy budowy łodygi?
-pąk wierzchołkowy
-międzywęźle,
-węzeł
-pąk boczny
5.Co wyróżniamy w budowie wewnetzrnej łodygi?
skórkę,
-kore pierwotną,
-walec osiowy
6. Co wchodzi w skład walca osiowego;
-wiązki przewodzące
7.Z czego zbudowana jest skórka?
-z warstwy ściśle ułożonych komórek
8. Z czego zbudowana jest kora pierwotna?
-z komórek miękiszowych
9.Co zawiera wiązka tkanki przewodzacej;
-zawiera od strony wewnetrznej drewno
-od strony zewnetrznej łyko
10.Jakie są przekształcenia łodyg?
-bulwy,
-kłącza,
-rozłogi
-ciernie,
-łodygi czepne



to jest ksiązka puls życia 1
70 4 70