D)Dzieci otrzymały łącznie 24 prezenty i było to 60 % wszystkich gwiazdkowych prezentów . Ile było wszystkich prezentów???

e) Bombki na choince były tylko w dwóch kolorach czerwonym i złotym . Bombek czerwonych było 40 a złotych 30% więcej.Ile bombek wisiało na choince?

c) Po kolacji wigilijnej goście zaśpiewali 15 kolęd. Tylko w 20 % kolęd zaśpiewano więcej niż 2 zwrotki . W ilu kolędach zaśpiewano co najwyzej dwie zwrotki ??

3

Odpowiedzi

2009-11-15T20:09:00+01:00
D)24:60*100=40
e)40:100*130=52
c)15:100*80=12
3 3 3
2009-11-15T20:10:14+01:00
A)
24/60 × 100% = 40

b) 30% z 40 = 12
40 + 12 = 52

c) 100 - 20 = 80%
80 % z 15 = 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:12:39+01:00
D)
24 - 60%
x - 100%
x=100%*24/60%
procenty i zera i 24 z 60się skracają
x=10*4
x=40

e)coś mi nie wyszło ;))

f)
100%-20%=80%
80%*15=0,8*15=12
;))
2 3 2