Odpowiedzi

2009-11-15T20:14:24+01:00
Najkrótszy odcinek ma ok 2 m
0,66(6)*3=1,98m
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T20:16:17+01:00
1. Sznurek o długości 10 m pocięto na trzy części, których stosunek długości jest równy 3 : 5 : 7. Jaką długość ma najkrótsza z tych części?
A. 3 m
B. 2 m
C. 1,75 m
D. 2,1 m
3+5+7=15
10:15=2/3
3*2/3=2m
2009-11-15T20:17:47+01:00
3+7+5=15
10 m-15
x m - 3
3*10/15=x
x=2m
Odp. najkrótsza z tych części ma długość 2 m