Odpowiedzi

2009-11-15T20:16:45+01:00
Tętnica jest okrągła, niesie krew natlenowaną , natomiast żyły niosą krew odtlenowaną, i kształt spłaszczony
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:16:44+01:00
Żyły:
- doprowadzają krew do serca,
- posiadają zastawki przeciwdziałające cofaniu się krwi,
- cechują się dużym światłem i cienką ścianą.

Tętnice:
- pompują krew z serca,
- panuje w nich wysokie ciśnienie,
- nie posiadają zastawek,
- posiadają względnie grubą ścianę i mniejsze światło.
14 4 14
2009-11-15T20:16:47+01:00
W tętnicach płynie krew natleniona, a w żyłach odtleniona.
8 3 8