Załoga statku Pirat była o 20 % liczniejsza od załogi statku Korsarz, a o 10 % mniej liczna niz załoga statku Szyper. Załoga Korsarza liczyła 30 osób. Ilu członków załogi było na statku Szyper?


prosze z obliczeniami i wyjaśnieniamii ;)


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:21:41+01:00
Załoga Korsarza liczyła 30 osób

załoga statku Pirat była o 20 % liczniejsza od załogi statku Korsarz
30+ 20%*30= 30+0,2*30= 30+6 = 36

załoga statku Pirat była o 10 % mniej liczna niz załoga statku Szyper
36+10%*36=36+0,1*36=36+3,6≈40
100 4 100
2009-11-15T20:21:53+01:00
Statek Pirat:
20% z 30 = 6
30 + 6 = 36

Statek szyper:
10% z 36 = 3,6(?)
36 + 3,6(?) = 39,6(?)

Albo coś jest źle w treści, albo nie wiem.
78 3 78
2009-11-15T20:37:11+01:00
Dane:
30-liczba pasażerów statku korsarz.
szukane:
licza załogi szyfru i pirata.
rozwiązanie:

pirat
120%/100% * 30= 36 120%- po dodaniu 100% załogi korasza i 20% załogi pirata.

szyfr
110%/100% * 36=3,6 100% załogo pirata +10% załogi statku szyfr więcej...
36+3,6=39,6
Może jeden nie miał nogi??
91 2 91