Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:17:30+01:00
S = 0,7m
Δ V = 700m/s
S = 0,5 at² = 1/2 (vt)
2s = vt
t = 2s/v
t = 1,4m / 700m/s = 0,002 s

a = v/t
a = 700m/s / 0,002s = 350 000 m/s²
1 1 1
2009-11-15T20:18:19+01:00
DANE:
v= 700 m/s
l= 70 cm=0,7m

SZUKANE:
a=?
t=?

s = (a t^2)/2
a = dV/dt
s = [(dV/dt) dt^2]/2 = (dV*dt^2)/(dt*2) = (dV * dt)/2

Czas ruchu jest równy przyrostowi czasu od chwili początkowej 0 do chwili wylotu z lufy, więc:
dt = 2s/dV = 2*0,7/700 = 0,002 s czas ruchu wyniósł 0,002 s

Przyspieszenie:
a =dV/dt = 700/0,002 = 350 000 m/s^2

znaczkiem ^ oznaczam do potęgi, czyli s^2 to s do potęgi drugiej
d to delta
1 5 1