Dwaj chłopcy zbudowali z kolorowej folii dwa latawce w kształcie deltoidów o przekątnych 80cm i 1.4m.Doczepili do kazdego z nich ogony z folii wstążki o dlugośći 1m i szerokości 8 cm.Ile matrów kwadratowych folii zużyli chłopcy na budowę latawców?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:22:54+01:00
P=e*f/2
P1=0,8*1,4/2=0,56m
Pole wstążki = a*b
Pwst=1*0,08=0,08m

Pole 1go latawca z wstążką = 0,56+0,08=0,64mkw
Pole 2óch = 0,64*2=1,28m kw
2009-11-15T20:24:01+01:00
Latawiec

P=e*f / 2
P=140*80cm / 2
P=11200/2
P=5600cm

Ogon

P=a*b
P=100*8cm
P=800cm

Latawiec + ogon
5600+800 = 6400cm

6400*2 = 12800
2009-11-15T20:31:35+01:00
Obliczamy ilość foli wykorzystanej na 1 latawiec
P=½*d₁*d₂
d₁=80 cm
d₂=140cm
P=½*80*140=5600 cm²

obliczamy ilość foli wykorzystanej na 1 ogon latawca
P=a*b
a=8 cm
b=100 cm
P=8*100=800 cm²

Obliczamy ile foli potrzebowali na zbudowanie 2 latawców
2*5600 cm²+2*800 cm²=11200+1600=12800 cm²