Odpowiedzi

2009-11-15T20:26:11+01:00
RNA - hipotetyczna faza rozwoju życia, w której RNA było zarówno nośnikiem genów, jak i pełniło rolę enzymów.

Replikacja DNA to proces, w którym podwójna nić DNA ulega skopiowaniu. Dna to cząsteczka służąca do przchowywania informacji genetycznch.
8 3 8
2009-11-15T20:29:43+01:00
DNA-utworzony jest z wielu nukleotydow.Czasteczka DNA jest lancuchem polinukleotydowym.Zbudowane jest z 4 prostszych jednostek:adeniny,tyminy,guaniny,cytozyny,polaczony deoksyryboza.Wystepuje w organizmach eukariotycznych i priokariotycznych.

RNA- kwas rybonukleinowy,posiada jedno niciowe czasteczki o krotszych lancuchach w porownaniu z DNA.Bialka nie powstaja w jadrze lecz w cytoplazmie.Charakterystyczna cecha jest jednoniciowosc.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:54:58+01:00
RNA- kwas rybonukleinowy służy do produkcji białek na podstawie instrukcji zapisanej w DNA. (RNA jest jednoniciowy)
rodzaje RNA:
mRNA- powstaje na matrycy DNA zawiera informacje o kolejności aminokwasów w białku
tRNA- dostarcza aminokwasy do rybosomów.
Składa się z NUKLEODYTÓW
-cukier-ryboza
-reszta kwasu
-zasada azotowa (A- adenina C- cytozyna G-guanina U-uracyl)

DNA (materiał genetyczny u wszystkich organizmów) - kwas deoksyrybonukleinowy (DNA jest dwuniciowy)
Składa się z NUKLEODYTÓW
-cukier- deoksyryboza
-reszta kwasu fosforowego
-zasada azotowa (T-tymina, A-adenina, C-cytozyna, G-guanina)
9 4 9