Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:25:22+01:00
V = 20m/s
a= 0,5 m/s^2
s=?

s= v0*t - at^2/2
t= v/a
t= 20m/s / 0,5 m/s^2
t= 40s

s= 20m/s * 40s - 0,5m/s^2*40s^2/2
znaczkiem ^ oznaczam do potęgi, czyli s^2 to s do potęgi drugiej (do kwadratu:)
s = 800 m - 400m
s = 400 m

2009-11-15T20:25:51+01:00
Vo =72 km/h=72 * 1000m/3600s= 20 m/s
a= 0,5 m/s kw
Vk= 0 m/s

ruch jednostajnie opóźniony

1. V= Vo-at
2. s= Vo*t - at kw/2 (tylko t do kwadratu)

0= Vo - at
-Vo= -at
Vo=at
ze wzoru 1. obliczam t
Vo=at
t=Vo/a
spr jednostke [t] =[m/s: m/s kw = m/s * s kw/m]= [s]

do wzoru 3. wstawiam wzór 2.
s= Vo * Vo/a - at kw/2
s= Vo kw/2 - [a* (Vo/a) kw]/2
s= Vo kw / 2a

sprawdzam jednostkę
[s]= [m kw/s kw : m/s kw] = [m]

s= 20 kw/ 2* 0,5
s= 400/1
s= 400 [metrów]
1 1 1