Odpowiedzi

2009-11-15T20:28:56+01:00
Posiadają wielkie złoża węgla kamiennego w Appalachach (Pensylwania, Wirginia Zachodnia, Kentucky) oraz w stanach Illinois i Indiana, ropy i gazu ziemnego w Teksasie, Luizjanie, Kansas, Oklahomie, na Alasce oraz w Zatoce Meksykańskiej, rud miedzi (Arizona, Utah, Montana), uranu, molibdenu, wanadu, wolframu, siarki, fosforytów (Floryda), soli potasowych i soli kamiennej.
55 2 55
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T20:34:40+01:00
Bogate zasoby surowców mineralnych; największe na świecie zasoby złota (ok. 262 mln uncji)[27]; wydobywa się m.in. ropę naftową (Alaska i Teksas – ok. 50% wydobycia[28], ponadto Nizina Zatokowa, szelf Zatoce Meksykańskiej, Luizjana, Kansas, Oklahoma, Nowy Meksyk, Wyoming, Kalifornia)[29] i gaz ziemny (2 miejsce na świecie – złoża towarzyszą ropie)[30]; zasoby ropy szacowane na 4 mld t są na wyczerpaniu, a wysokie koszty ich eksploatacji ograniczają ekonomiczny sens wydobycia. Korzystnie usytuowane są obliczane na 220 mld t zasoby węgla kamiennego, głównie koksującego i antracytu (2. miejsce w świecie w wydobyciu, 1. w eksporcie), skoncentrowane na Wielkich Równinach, w Appalachach i Górach Skalistych, w Pensylwanii, Wirginii Zachodniej, Kentucky, Wyoming, Illinois. Ponadto zasoby rud uranu (Nowy Meksyk, Wyoming, Utah, Kolorado)[31], żelaza (Minnesota, Alabama, Missouri, Utah, Wyoming)[32], miedzi (Arizona, Utah, Nowy Meksyk), cynku i ołowiu[33] mocno wyczerpane (Missouri, Idaho, Montana, Arizona, Tennessee[34]), boksytów (Arkansas, Alabama)[35], molibdenu i wanadu (Kolorado, Utah, Arizona)[36], fosforytów (1. miejsce w świecie – Floryda, Karolina Północna, Idaho, Utah[37]), siarki (1. miejsce w świecie – wybrzeże Zatoki Meksykańskiej, Luizjana, Teksas)[38], soli potasowych (Carlsbad w Nowym Meksyku)[39], soli kamiennej (1. miejsce w świecie – Luizjana, Teksas, Ohio)[40], srebra (Idaho, Alaska, Nevada)[41], złota (Idaho, Kalifornia, Alaska, Nevada)[42], platyny (Montana)[43]; rozmiar produkcji przemysłowej USA sprawia, że zasoby krajowe w wielu dziedzinach nie zaspokajają zapotrzebowania na surowce mineralne i dlatego kraj ten jest ich największym importerem w świecie (zwłaszcza ropy naftowej i gazu ziemnego, rud żelaza, miedzi, cynku i ołowiu, cyny, boksytów, uranu, manganu, kobaltu, antymonu i innych).
2 5 2