Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:36:54+01:00
X+x-20=180
2x-20=180
2x=200
x=100 miara kąta rozwartego
100-20=80 miara kata ostrego
2009-11-15T20:47:33+01:00
Wiec tak:
dwa katy ostre maja 80 stopni
a rozwarte 100 stopni
razem masz 360 stopni tyle co trapez
2009-11-15T23:06:26+01:00
Suma wszystkich katow trapezu wynosi 360 stopni
2 katy rozwarte sa rowne i 2 katy ostre sa rowne wiec
Odp. Kąt rozwarty ostry ma miare 80 stopni natomiast kąt rozwarty 100
spr.
2 x 80 + 2 x 100 = 360 stopni