Odpowiedzi

2009-11-15T20:40:09+01:00
A,b - szukane liczby

a+b=30
a²-b²=120

rozwiazujemy uklad rownan

a=30-b
(30-b)²-b²=120

teraz zajmujemy sie tylko drugim rownaniem

900-60b+b²-b²=120
-60b=120-900
-60b=-780
b=13

wtedy a=30-b=30-13=17

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T21:15:06+01:00
X+y=30
x*-y*=120

x=-y+30
(-y+30)*-y*=120

x=-y+30
y*-60y+900-y*=120

x=-y+30
-60y=-900=120

x=-y+30
-60y=-780/-60

x=-y+30
y=13

x=-13+30
y=13

x=17
y=13
2 3 2
2009-11-15T21:17:43+01:00
X+y=30
x²-y²=120

x=30-y
(30-y)²-y²=120

x=30-y
900-60y+y²-y²=120

x=30-y
-60y=120-900

x=30-y
-60y=-780 /:(-60)

x=30-y
y=13

x=30-13
y=13

x=17
y=13

odp. Te liczby to 17 i 13.