Statek przepłynął ⁴₋₁₃(cztery trzynaste) całego rejsu i pozostało mu jeszcze 350 mil morskich więcej niz przepłynął dotychczas, Jak długio był rejs?
Proszę o szybką odpowiedź i wytłumaczenie jak to rozwiązałiście.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T20:53:38+01:00
Nie jestem pewienczy dokładnie przepisaleś treść zadania.Wydaje mi się że w treści brakuje przecinka, co zmienia sens zadania. Dlatego dwa rozwiązania.

Statek przepłynął ⁴₋₁₃(cztery trzynaste) całego rejsu i pozostało mu jeszcze 350 mil morskich , więcej niz przepłynął dotychczas, Jak długio był rejs?

x- długość całego rejsu
4/13x - statek już przepłynął

4/13x +350=x
4/13x -x=-350
- 9/13x = - 350 /*(-1)
9/13x=350
x=350*13/9
x≈ 505,6

Statek przepłynął ⁴₋₁₃(cztery trzynaste) całego rejsu i pozostało mu jeszcze 350 mil morskich więcej niz przepłynął dotychczas, Jak długio był rejs?
x- długość całego rejsu
4/13x - statek już przepłynął

4/13x +4/13x+350=x
8/13x -x=-350
- 5/13x = - 350 /*(-1)
5/13x=350
x=350*13/5
x=910
2009-11-15T20:56:57+01:00
X- cały rejs
13/13x- 4/13x= 9/13x tyle zostało mu do przepłynięcia

9/13x=4/13x+350
9/13x-4/13x=350
5/13x=350
x=350:5/13
x=910

Zostało mu do przepłynięcia jeszcze350 mil wiecej niz przpłynął. wiec do tego co przepłynął trzeba dodac 350 mil (4/13x+350). a to jest rowne temu co ma jeszcze przepłynąć czyli 9/13x.

mam nadzieje ze zrozumiesz :))