1.Odpowiedz dlaczego Ateńczycy uważali demokrację za najlepsza formę rządu.
2.Wymień pozytywne i negatywne skutki ostarcyzmu.
Plis o jak najszybszą odpowiedź...zależy mi na czasie...i odpowiedzi proszę o dosyć rozbudowane...długie
dzieki

2

Odpowiedzi

2009-11-16T10:02:50+01:00
1. Ateńczycy uważali, że każdy ma prawo głosu
2. Wady
-ktoś mógł zostać "wrobiony"
Zalety:
zdrajcy byli wypędzani i nie stanowili zagrożenia dla demokracji

Uważali tak ponieważ każdy wtedy mógł wygłośic swoje zdanie i wypowiedzieć się co myśli na dany temat i jakie mogą być tego skutki/przyczyny. Ateńczycy.

W Atenach początkowo rządzlili królowie. Władza ich była jednak ograniczona przez arystokratów Dawne kompetencje królewskie rozdzielano miedzy wybranych na rok urzędników. których nazywano Archontami. Ateńczycy byli za demokracją ponieważ nie mieli pełnego zaufania do królów myśleli że wprowadzą rządy tyrani.

Ustrój polityczny wprowadzony w Atenach po reformach Klejstenesa nazywamy demokracją.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-16T16:05:50+01:00
1.Z czasem arystokrac zrozumieli że muszą się zgodzic na ustępstwa gdyz inaczej zrozpaczona ludnosc chwyci za bron.Przeprowadzone w VI stuleciu reformy doprowadziły do powstania nowego ustoju zwanego demokracja czyli tak zwana władzą ludu.
2.pozytywne: atenczycy usuwali z aten tego człowieka ktory najbardziej zagrazał panstwu
negatywne:ostarcyzmu czesto naduzywano zdarzało sie np ze wrogowie polityka rozpowiadali rozne nieprawdziwe rzeczy na jego temt tak aby go wygnac z ojczystej polis.

dostałam z pytania 5.