Zad.1
Pan Kowalski sprzedawał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak. Pod wieczór obniżyli ceny - Kowalski o 20%, a Nowak o 1,50zł. Okazało się, że cena czereśni u Kowalskiego była o 10% wyższa niż u Nowaka. Ile kosztowały czereśnie przed obniżką?
zad.2
-Podobno po spektaklu dostała pani setki kwiatów i do tego wszystkie czerwone - zapytał dziennikarz gwiazdę teatru.
-Ach nie, nie - odrzekła gwiazda - sporo było różowych, dokładnie 20% wszystkich i tylko o 6 mniej białych. czerwonych było 221.
-A innych kolorów nie było?
-Była jeszcze jedna łososiowa róża, bardzo piękna - powiedziała gwiazda z rozmarzeniem.
Ile kwiatów dostała gwiazda?

4

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-07T20:58:45+02:00
Zad1
x cena czereśni
po obniżce:
-Kowalski0,8x
-Nowak x-1,5

1,1(x-1,5)=0,8x
1,1x-1,65=0,8x
0,3x=1,65
x=5,5

zad 2

x-roze w tym:
-rozowe 0,2x
-biale 0,2x-6
czerrwone 221
-łososiowa 1
0,2x+0,2x-6+221 +1=x
0,4x+216=x
216=0,6x
x=360
1 5 1
2009-05-07T20:59:30+02:00
X cena
-Kowalski0,8x
-Nowak x-1,5

1,1(x-1,5)=0,8x
1,1x-1,65=0,8x
x=1,65:0,3
x=5,5

2)
x-roze
-rozowe 0,2x 0,2x=18
-biale 0,2x-6 0,2x-6=12
czerwone 221
-łososiowe 1
0,2x+0,2x-6+221 +1=x
0,4x+216=x
216=0,6x
x=360
2009-05-07T21:02:34+02:00
Zad.1
x- cena czereśni przed obnizkom
x-20% -cena czeresni po obniżce u pana kowalskiego
x-1,5 - cena czeresni po obniżce u pana nowaka
10%(x-20%)=x-1,5
10/100(x*20/100)=x-1,5
10/100x -200/10000=x-1,5/*100
100*10/100x-100*2/100x=10x-1,50
8/10x-11/10x=33/20
-3/10=-33/20//-3/10


ps./ znaczy kreska ułamkowa
2009-05-07T21:07:11+02:00
1)
c - cena poczatkowa

1,1(0,8c) = c - 1,5
c=12,5.

2)
0,2x + (0,2x - 6) + 221 + 1 = x
proste rownanie -> 0,6x=216, wiec x=360. <- tyle dostala kwiatow.