Zadania z przedziału liczbowego na osi:
a) (3;8) n < 3;6>
b) <4;11>u<2;8)
c) (3;nieskonczonosc)u<-2: + nieskonczonosc)
d) ( -4;7)\(-3;8>
e) R\(6; + nieskonczonosc)
f) R\ {5}
g) R\{-1,-5}
Bardzo prosiłbym o załącznik z przedstawionym sposobem rozwiązania,z Góry dzięki i Pozdrawiam ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-15T22:18:46+01:00
A ) (3:8) n <3:6> = (3;6)
n - jak to napisalas, wiadomo ze chodzi o dziubek w górę. Oznacza części wspolne:)
( nawias oznacza przedzial otwarty, tzn ze np (3:8) od 3 do 8 bez tych liczb... a < oznacza przedzial zamkniety, tzn ze np <3:8> tzn ze d przedzialu naleza liczby od 3 do 8 wraz z tymi liczbami.
czesci wspolne z (3:8) i <3:6>
Wiemy ze nie moze byc 3, poniewaz w jednym przedzaile jest, w drugim nie. Takze zaczyna sie od 3 w przedziale otwatym :)
najwieksza czesc wpolna to 6, pozniewaz w drugim wyzszej nie ma, a przedzial zostawiamy otwarty, poniewaz w przedziale pierwszym jest, w drugim nie takze nie moze byc czescia wspolna ;)

b)
u - czyli dziubek w dol, oznacza SUMĘ czyli czesci i w obu przedzialach.
<4;11>u<2;8) = <2 ; 11 >
Chyba nie muszę tlumaczyc :)

c)
(3;nieskonczonosc)u<-2: + nieskonczonosc) = <-2 : nieskonczonosc)

d)
( -4;7)\(-3;8> = (-4:-3> U (suma, bez dziubka) <7:8>
\ znaczy elementy w zbiorze 1 bez elementow w zbiorze 2 !

e)
R\(6; + nieskonczonosc) = (-nieskonczonosc : 6>
R sa t liczby od - nieskonczonosci do + nieskonczonosci

f)
R\ {5} (klamra oznacza elementy, nie przedzial)
= ( - nieskonczonosci ; 5) U (5 ; nieskonczonosc)
Przedzial otwarty, pozniewaz 5 nie nalezy do przedzialu, bo zostalo "zabrane" jak to moja pani mowi :)

g)
R\{-1,-5} = (-nieskonczonosci ; -1) U (-1:-5) U (-5 ; nieskonczonosc)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T23:19:08+01:00
Zadania z przedziału liczbowego na osi:
a) (3;8) n < 3;6>=(3,6>
b) <4;11>u<2;8)=<2,11>
c) (3;∞)u<-2: + ∞)=<-2: + ∞)
d) ( -4;7)\(-3;8>=(-4,-3>
e) R\(6; +∞)=(-∞,6>
f) R\ {5}=(-∞,5)u(5,∞)
g) R\{-1,-5}=(-∞,-5)u(-5,-1)u(-1,∞)
1 5 1