Zadania z matematyki . Prosze o pomoc !
1.Ewa zebrała 5 miarek jagód . Jest to o 1/4 więcej niż zebrał Marcin . Ile miarek zebrał Marcin ? Zapisz obliczenia .

2. Marcin ,pokonując odleglosc miedzy domem a jeziorem ,3/4 drogi przebywa autobusem a pozostałą część piechotą . Droga którą przebywa pieszo jest o 8 km krótsza niz droga , ktora przejezdza autobusem . Oblicz odległość miedzy domem Marcina a jeziorem . Zapisz obliczenia .

3

Odpowiedzi

2009-11-15T21:53:10+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T21:54:09+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T21:57:15+01:00
1)

x - ilość miarek jakie zebrał marcin

Ewa zebrała 5 a to było 1/4 więcej czyli:

5 = (1+1/4)*x
x = 5 * 4/5 = 4

2) y - droga między domem a jeziorem

autobusem jedzie 3/4y piechota 1/4y ponadto:

3/4y = 1/4y + 8

stąd

2/4y=8
y=16
5 4 5