Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T22:14:43+01:00

Jacek Soplica jest głównym bohaterem epopei Adama Mickiewicza "Pan Tadeusz". Jako młodzieniec był przystojnym mężczyzną skupiającym uwagę na kobietach, którym się podobał. Cieszył się popularnością szlachty i ziemiaństwa. Mimo, iż był awanturnikiem i zawadiaką, zakochał się ze wzajemnością w Ewie, która było córką Horeszki. Bywał częstym gościem w ich domu, jednak Horeszko uznał Soplicę za niezgodnego kandydata do ręki córki. Po podaniu Jackowi czarnej polewki popadł w alkoholizm, który przyczynił się do bezmyślnej decyzji młodego mężczyzny. Ożenił się z kobietą, której nie znał i nie kochał, która następnie urodziła mu syna i zmarła. Roztargniony Soplica nie mógł pogodzić się z tym, że Stolnik dał mu czarną polewkę. Chcąc się zemścić, podczas ataku Moskali na Horeszkę, wymierzył w ojca Ewy i go zastrzelił. Działał pod wpływem emocji, a następnie żałował złych czynów. Chciał się zmienić na lepsze. Postanowił zostać zakonnikiem i wstąpić do klasztoru św. Bernardynów. Został księdzem Robakiem. Nazwał się tak, na znak pokuty za grzechy, które wyrządził w przeszłości. Zaczął udzielać się w patriotycznych dokonaniach, aby znikło miano ‘zdrajcy’. Został także opiekunem Zosi-córki Ewy Horeszkówny, która została wywieziona na Sybir, ocalił życie Hrabiemu i Gerwazemu, był dobrym ojcem dla Tadeusza. Otrzymał uznanie Napoleona i odznakę patrioty. Młody Jacek Soplica oraz Ksiądz Robak, to dwie różniące się postacie. Uważam, iż Ksiądz odkupił za swoje grzechy swoim patriotycznym zachowaniem i dokonaniami. Uzyskał przebaczenie od wroga Gerwazego. Myślę, że został bohaterem, mimo złego postępowania w młodości.


8 3 8
2009-11-15T22:17:37+01:00
Zakochał się w ewie córce stolnika ale ślub się nie udał i zakochał się w dziewczynie pierwszej lepszej podajże i zacza pic bo nie mógł jej pokochać. Został wdowcem z dzieckiem [Tadeuszem}. zabił on stolnika nie chcący i ludzie uważali go za zdrajcę a miał on duże poparcie. Musiał uciekać ale zostawił syna pod opieką brata. Wstąpił do rzymu i tam rozegrały się pogłoski że on nierzyje. Jacek wstąpił jednak do zakonu i przybrał nazwisko robak. on tam było w książce ze on to robi bo chce byc blisko teadeusza i musi odpokutować za grzechy. I przybył do spolicowa nikt nie wiedział że on jest tym Jackiem. I mówił sobie że ma za zadanie dopilnować ślubu Tadeusza z Zosią. Pdczas potyczki zostaje ranny to ten najazd na ten dworek i wyznaje klucznikowi ze jest jacek soplica i prosi go o przebaczenie. potem sie dowiedział ze napoleon pomoze w odzyskaniu niepodległości i spokojnie odchodzi. dostał on order legii honorowej czy jakos tak więcej nie wiem xD
3 1 3