Odpowiedzi

2009-11-15T22:27:21+01:00
I część-x dm =10x cm
II część-2x cm
12m=1200 cm
10x +2x=1200
12x=1200/:12
x=100
I część -100 dm=10m
II część-2razy 100cm=200cm=2m
spr:10m+2m=12m
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T22:32:04+01:00
12m = 12000cm
x - pierwsza część pnia w cm
0,5x - druga część pnia w dm
1dm = 10cm
5x - druga część pnia w centymetrach
5x + x = 6x = 12000cm
x = 2000cm = 2m
5x = 10000cm = 1000dm = 10m
Odp.: Jedna część pnia ma 2m, a druga część pnia ma 10m.
8 3 8