Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-15T22:36:35+01:00
1.
aglutynacja - reakcja zachodząca w organizmie, mająca na celu usunięcie cząsteczek (np. bakterii, komórek) rozpoznawanych jako obce.

2. Podstawą wykrywania konfliktu serologicznego jest badanie obecności przeciwciał odpornościowych w surowicy krwi przyszłej mamy z Rh ujemną grupą krwi. Badanie to trzeba wykonać na początku ciąży i powtarzać co 2 miesiące. W razie stwierdzenia konfliktu serologicznego przyszła mama musi być pod bardzo szczegółową kontrolą lekarską.

3. Czynnik Rh jest substancją obecną w ścianie krwinek czerwonych u 85% ludzi.

4.
Krzepniecie krwi polega na wytraceniu sie z rozpuszczalnego bialka osocza zwanego fibrynogenem w nierozpuszczalna postac
zwana wloknikiem albo fibryna.Jest to zlozony proces uwarunkowany dzialaniem szeregu enzymow i cial czynnych wystepujacych w osoczu i tkankach.krzepniecie
krwi ma dla organizmu znaczenie obronne gdyz zapobiega jej utracie po zranieniach. W procesie krzepniecia krwi odgrywaja wazna role tzw. komorki plytkowe czyli trombocyty.



4 3 4
2009-11-16T00:18:40+01:00
1. Jest to reakcja, która zachodzi w organizmie. Polega na zlepianiu i wytrącaniu czerwonych krwinek. Ma ona za zadanie usunąć cząsteczki rozpoznawane w organizmie jako obce.

2. Jest to reakcja matki polegająca na wytworzeniu przeciwciał, do czego dochodzi na skutek krwiobiegu. Jego podstawą jest wykrywanie tych ciał. Badanie wykonuje się co dwa miechy. A matka dziecka musi być pod stałą kontrolą lekarza.

3. Czynnik Rh to czynnik, który jest substancją obecną w ścianie krwinek czerwonych u około 85% ludzi.

4. Jest on zapoczątkowany przez przerwanie ciągłości łożyska naczyniowego. Polega na wytraceniu się z rozpuszczalnego białka osocza zwanego fibrynogenem w nierozpuszczalna postać
zwana włóknikiem albo fibryna. Jest uwarunkowany działaniem enzymów i ciał czynnych. Dla organizmu krzepnięcie krwi ma znacznie obronne, gdyż po zranieniu krew zasycha, czyli krzepnie i zapobiega byśmy dalej krwawili.
7 2 7