Odpowiedzi

2009-11-15T22:43:07+01:00
Moim zdaniem obydwoje mają po 14 lat. A tu jest chyba rozwiązanie (Kiedy Jaś będzie miał tyle lat, ile ma ich teraz Małgosia, razem będą mieli 28 lat, czyli 28 /2=14)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T22:45:28+01:00
X - Jaś obecnie
y- Małgosia obecnie
y-x - róznica ich wieku

3[x-(y-x)]=y
y+y+y-x=28

3(x-y+x)=y
3y-x=28

3x-3y+3x=y
3y-x=28
6x=3y
x=3y-28
6(3y-28)=4y
18y-168=4y
14y=168
y=12
x=8
2 5 2