Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T22:45:50+01:00
Św. Piotr:
-egzekucja św. Piotra odbywa się późnym popołudniem o zachodzie słońca. Św. Piotr w otoczeniu rzymskich żołnierzy zostaje ukrzyżowany. Wokół całego zdarzenie gromadzi się lud chrześcijański;
-Św. Piotr modli się do Boga, nie boi się śmierci. Umiera ze świadomością wypełnienia swojej misji.

Petroniusz:
-Petroniusz wydaje pożegnalną ucztę, na której karze się ludziom bawić, wznosi ostatni toast i nakazuje podciąć sobie żyły;
-Petroniusz zdawał sobie sprawę, z tego, że Petroniusz chciał go zgładzić nie chciał do tego dopuścić. Bał się starości i towarzyszącej jej bezsilności. Te uczucia towarzyszyły mu w ostatnich chwilach życia.
Szczęśliwy i zadowolony ucieka od zniewolenia.

Porównanie obu obrazów śmierci:
-szczęśliwi;
-odchodzą wśród tłumu;
-zdają sobie sprawę, że ich śmierć jest jakimś przełomem w dziejach ludzkości.
13 3 13
2009-11-15T22:48:00+01:00
Sw. Piotr zginal na krzyzu ktory byl dogorynogami czyli byl wbity w ziemie odwrotnie niz krzyz Jezusa, nie wiem jak zginal Petroniusz
10 2 10
  • eeej
  • Rozwiązujący
2009-11-15T22:52:31+01:00
Św. Piotr zginął na krzyżu wraz z innymi chrześcijanami a Petroniusz sam podciął sobie żyły.
12 2 12