Odpowiedzi

2009-11-15T23:14:46+01:00
Kiedy widzimy księżyc, widzimy tylko jedna jego stronę, dlatego, bo księżyc obraca się tylko raz w ciągu jednego obrotu wokół ziemi, a wiele lat (oddziaływanie grawitacyjne) spowolniło jego obrót. Księżyc zawsze jest odwrócony w stronę ziemi tą samą półkulą.

Edit: Do tego wyżej, wydaje mi się, że chodziło o to, że nigdy nie widzimy drugiej strony księżyca, a nie, kiedy widzimy "rogal", a kiedy pełną tarczę. Przynajmniej ja to tak przyjąłem.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T23:20:46+01:00
Księżyc wiruje wokół osi nachylonej do płaszczyzny ekliptyki pod kątem 88 stopni, a okres jego obrotu jest równy okresowi obiegu wokół Ziemi, a więc Księżyc pozostaje do niej zwrócony zawsze tą samą stroną."
5 4 5