Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T23:39:46+01:00
P1=p2
m1*v1=m2*v2
3*60=100*v2
180/100=v2
v2=1,8

prędkość łódki 1,8 m/s (z założeniem że maciej wyskoczył z v=3m/s bo nie napisałeś jednostki)
2009-11-15T23:40:00+01:00
Prędkość "3" wiele mi nie mówi. Czego 3 ? km/h ? m/s ? Proszę pisać jednostki. Zakładam, że prędkość jest wyrażona w m/s

Dane:
m1 = 60kg
m2 = 100kg
v1 = 3 m/s

Szukane: v2 = ?
Korzystamy z zasady zachowania pędu - pęd układu ciał przed oddziaływaniem musi być równy pędowi układu ciał po oddziaływaniu. Pęd "początkowy" = 0, więc:


m1*v1 = m2*v2
v2 = (m1*v1)/m2
v2 = (60kg * 3 m/s)/100kg
v2 = 1,8 m/s

odp. Łódka będzie się poruszać z prędkością 1,8 m/s

Pozdrawiam
Kamil
1 3 1