Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-15T23:48:24+01:00
Utrada energi kinetycznej poszla na wykonanie pracy
DANE
m=100g=0,1kg
v1= 300m/s
c=25cm=0,25m
v2=100m/s.
OBL L,T
L=Ek1-Ek2=1/2mv1²-1/mv2²=0,5m(v1²-v2²)
L=0,5*0,1*(90000-10000)=0,05*80000=4000J=4kJ
L=T*s
T=L/s=4000/0,25=16000N=16kN

ODP
L=4kJ T=16kN


2009-11-15T23:53:40+01:00
Dane:
m = 100g = 0,1 kg
v1 = 300 m/s
v2 = 100m/s
s = 25 cm = 0,25 m
Szukane: W = ?

Zmiana energii kinetycznej pocisku jest równa prac wykonanej przez siły oporu deski:

W = ΔEk
ΔEk = (m*v1)/2 - (m*v2)/2 = (0,1kg * 90 000m/s²)/2 - (0,1kg * 10 000m/s²)/2 = 9000 kg*m/s²/2 - 1000 kg*m/s²/2 = 4000 kg*m/s² = 4000 J

W = 4000 J

W = F * s
F = W/s = 4000 J/ 0,25 m = 16000 N

Odp. Praca wykonana przez siły oporu deski wynosi 4000 J. Średnia wartość sił oporu deski jest równa 16000 N.